Hulp nodig met het vinden van Energie Direct?
Bel nu!

Energie Direct

Klantenservice hulp

Wilt u snel in contact komen met de Energie Direct klantenservice? Wij zijn een informatieservice en kunnen u van dienst zijn in het snel vinden van de gewenste informatie.

Contact met de Energie Direct klantenservice

Het is begrijpelijk dat het niet altijd eenvoudig is om het antwoord op uw vraag op de bedrijfswebsite te vinden. Tevens kan het soms ingewikkeld zijn om het telefoonnummer van de juiste Energie Direct helpdesk te vinden, omdat er vaak meerdere bestaan voor diverse doeleinden. Heeft u een vraag over groene stroom of uw energierekening, wilt u een storing melden of heeft u informatie nodig betreffende het overstappen van of naar Energie Direct? In deze gevallen belt u het liefst met de Energie Direct klantenservice. Door direct ons informatienummer te bellen, brengen wij u snel in contact met de Energie Direct helpdesk. Of u nu een particuliere of een zakelijke klant bent. Door via onze doorschakeldienst contact op te nemen met de Energie Direct klantenservice, kunt u vlot en zonder enige moeite uw vragen aan het Energie Direct supportteam stellen.

Informatie over Energie Direct

Energie Direct is een energiebedrijf van Nederlandse bodem dat zowel aan particuliere als zakelijke klanten stroom en gas levert. De leverancier is een merk van het Duitse Innogy en een dochteronderneming van Essent. Het doel van het bedrijf is het leveren van standaard groene stroom tegen een lage prijs. U ontvangt honderd procent windenergie, zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn. Hoofdzakelijk wordt er door Energie Direct online gewerkt. Ook de klantenservice vindt grotendeels online plaats. Dit is een van de manieren waarop het het energiebedrijf lukt de prijzen laag te houden. Energie Direct staat erom bekend graag samen te werken met zijn klanten om innovaties en nieuwe producten nog beter een duwtje in de rug te kunnen geven. Op deze manier is in 2017 ook de app Regelneef ontstaan.

Wanneer kan ik de klantenservice van Energie Direct bereiken?

Alhoewel de klantenservice van Energie Direct hoofdzakelijk online opereert, is het wel degelijk mogelijk om telefonisch contact met een van de medewerkers op te nemen. De openingstijden van de Energie Direct klantenservice zijn:

  • maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 14.00 uur.

Is er sprake van een gas- of stroomstoring? Daarvoor kunt u 24 uur per dag contact opnemen met het Nationaal Storingsnummer (0800-9009).

Telefoonnummers van Energie Direct

Wenst u vanwege een vraag, klacht of opmerking telefonisch contact met een van de medewerkers van de Energie Direct klantenservice? Dan maakt u gebruik van het telefoonnummer 0900 3347358. Voor het bellen naar dit nummer gelden de gebruikelijke belkosten.

De Energie Direct klantenservice bellen

Wanneer u contact opneemt met de Energie Direct klantenservice, is het handig om de onderstaande gegevens -indien van toepassing- bij de hand te houden. Dit bespoedigt de telefonisch afwikkeling van uw vraag, klacht of opmerking.

  • klantnummer
  • factuurnummer
  • naam, postcode en huisnummer

Andere manieren om in contact te komen met Energie Direct

Geeft u juist niet de voorkeur aan telefonisch contact, dan bestaan er nog tal van andere manieren om contact op te nemen met de Energie Direct Klantenservice. Alvorens u hiertoe besluit, kunt u op de website bij de FAQ (frequently asked questions) nagaan of u daar het antwoord op uw vraag kunt vinden. Zo niet, dan kunt u er ook voor kiezen het contactformulier op de klantenservicepagina van de website invullen, via de website een live chat met een van de medewerkers starten. Tevens is het mogelijk een bericht te versturen via Twitter of Facebook.

De verschillende manieren om contact op te nemen met Energie Direct

Om u een duidelijk overzicht te geven van de mogelijkheden die u heeft om contact op te nemen met de Energie Direct helpdesk, zetten wij deze kort voor u op een rijtje:

  • telefonisch
  • contactformulier op de website
  • de live chat op de website
  • Facebook
  • Twitter
  • de Regelneef app

Overigens gelden voor de live chat op de website andere openingstijden dan voor de telefonische klantenservice. Wilt u gebruikmaken van de live chat, dan kan dit

  • op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur
  • op zaterdag tussen 09.00 en 13.00 uur

De Regelneef App

Als klant van Energie Direct heeft u 24 uur per dag, 7 dagen per week inzicht in al uw energiezaken. Door de Regelneef app in de App Store of Google Play te downloaden, kunt u allerhande zaken vanaf uw mobiele telefoon regelen. De Regelneef app geldt als de best beoordeelde energie-app. U gebruikt de app onder andere om uw termijnbedrag met uw daadwerkelijke gebruik te vergelijken, om te voorkomen dat u voor onaangename verrassingen komt te staan, maar ook geeft de app u inzicht in uw verbruik. Dit is een handig hulpmiddel bij het besparen op uw maandelijkse kosten. Tevens kunt u de app gebruiken om meterstanden door te geven en direct aanpassingen door te voeren in uw persoonlijke gegevens, of zaken als uw termijnbedrag.

Korting op brandstof voor klanten van Energie Direct

Naast bovenstaande voordelen kunnen klanten van Energie Direct ook nog eens op kortingen op hun brandstofverbruik rekenen. Dit doet u door de Tankey-app te downloaden. Koppelt u deze aan energiedirect.nl, dan kunt u op wel vijf cent extra korting per liter brandstof rekenen. Uw voordeel kan per kwartaal oplopen tot €400,-. Door heel Nederland zijn honderden tankstations aangesloten. Tijdens het tanken wordt de korting direct in de prijs verrekend. Energie Direct compenseert voor de CO2 die u tankt door te investeren in projecten die duurzame energie stimuleren.

Een energiecontract bij Energie Direct afsluiten

Energie Direct houdt het voor zijn klanten graag overzichtelijk. Er bestaan drie verschillende contracten: flexibel, één jaar vast of drie jaar vast. Kiest u voor de eerste, dan heeft u de vrijheid om uw contract maandelijks op te zeggen. Loopt uw huidige gas- en/of stroomcontract af, of gaat u deze voor het eerst afsluiten? Bij Energie Direct is alles binnen drie minuten online geregeld. Wilt u uw energiecontract bij Energie Direct verlengen, dan kan dit al 2,5 maand voor de einddatum van uw lopende contract. Stapt u van een andere energieleverancier over naar Energie Direct terwijl u nog een lopend contract heeft? In sommige gevallen wordt de opzegvergoeding die u dan dient te betalen, door Energie Direct voldaan.