NL-klantenservice zorgt ervoor dat u snel wordt doorverbonden met de klantenservice van het bedrijf waarmee u in contact wenst te komen. Heeft u een vraag aan Essent of wilt u een klacht of opmerking over het bedrijf of zijn diensten plaatsen, dan regelen wij dit snel voor u. NL-klantenservice beschikt over een ruime database met informatie en contactgegevens van de binnen Nederland bestaande instanties en bedrijven. Belt u naar ons telefoonnummer, dan kunnen wij u direct doorverbinden. Zo hoeft u zelf niet naar contactgegevens te zoeken, wat u een hoop tijd scheelt.
Direct doorverbonden met de klantenservice van Essent
U kunt uiteenlopende redenen hebben om contact te willen opnemen met de telefonische klantenservice van energiebedrijf Essent. Bijvoorbeeld omdat u een probleem wilt melden, voornemens bent om over te stappen of een vraag hebt over uw meterstand of factuur. Essent beschikt over een uitgebreide website waarmee het bedrijf u van veel zaken op de hoogte stelt. Heeft u echter geen tijd om naar de gewenste informatie of het benodigde telefoonnummer te zoeken? NL-klantenservice neemt u dit graag uit handen. Belt u naar ons informatienummer, dan verbinden wij u direct door met het telefoonnummer van de juiste afdeling van Essent.
Informatie over Essent
Energiebedrijf Essent ontstond in 1999 uit een fusie en is gevestigd in Den Bosch. Het bedrijf levert elektriciteit, gas, warmte en energiediensten aan zowel particulieren als bedrijven. Sinds 2016 behoort Essent tot Innogy Group. Alle stroom van Essent wordt door windmolens opgewekt en is zodoende groen. De stroom wordt gegenereerd uit Europese bronnen, vrijwel altijd windmolens. Klanten van Essent kunnen tegen een meerprijs voor een energiecontract met in Nederland opgewekte groene stroom kiezen. Momenteel voorziet Essent ruim 2,5 miljoen klanten in Nederland en België van energie.
Essent wil meer doen dan het leveren van energie alleen. Het bedrijf staat achter de energietransitie; de overgang van het opwekken van stroom uit fossiele brandstoffen naar het gebruik van volledig duurzame energie uit bijvoorbeeld zonnepanelen en windmolens. Zo draagt het bedrijf zijn steentje bij aan het behalen van het Klimaatakkoord. Essent hanteert hierbij een stap voor stap aanpak en houdt rekening met de prijzen die aan zijn klanten worden berekend. Ook helpt Essent zijn klanten minder energie te gebruiken en deze op kleine schaal zelf op te wekken.
De openingstijden van de klantenservice van Essent
Belt u naar het informatienummer van NL-klantenservice, dan brengen wij u snel in contact met het juiste telefoonnummer van Essent. De medewerkers van de telefonische klantenservice van het energiebedrijf zijn op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 en op zaterdag tussen 09.00 en 13.00 bereikbaar middels het telefoonnummer 0900 1550. Voor het bellen naar dit telefoonnummer gelden de gebruikelijke belkosten. Heeft u last van een storing? Dan maakt u gratis gebruik van het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom: 0800 9009. Zij geven de door u gemelde storing direct door aan uw netbeheerder.
Zakelijke klanten
Behalve aan particuliere klanten levert Essent ook energie aan zakelijke en grootzakelijke klanten. Bent u een bij de Kamer van Koophandel ingeschreven ondernemer, dan komt u voor zakelijke energie in aanmerking. Heeft u een gasaansluiting van maximaal 40 m3 per uur of een elektriciteitsaansluiting van maximaal 3 x 80 ampère nodig? Dan komt u in aanmerking voor een zakelijk contract. Heeft u een zakelijk contract? Dan maakt u gebruik van het telefoonnummer 0900 1466. Hiervoor gelden de gebruikelijke belkosten en dezelfde openingstijden als de klantenservice voor particulieren.
Grootzakelijke klanten
Ligt de capaciteit hoger dan voor een zakelijke aansluiting, dan is een grootzakelijk energiecontract nodig. Grootzakelijke klanten bellen naar 0900 600 9600. Wederom gelden dezelfde openingstijden (werkdagen tussen 08.00 en 18.00 en zaterdagen tussen 09.00 en 13.00). Ook voor dit nummer worden de gebruikelijke belkosten in rekening gebracht. Voor grootzakelijke klanten die direct met hun regiomanager willen spreken, heeft Essent nog een extra telefoonnummer beschikbaar gesteld: 073 8501462 is op werkdagen tussen 09.00 en 17.30 bereikbaar.
Andere manieren om contact op te nemen met Essent
Soms geeft u de voorkeur aan andere manieren van communicatie boven een telefonisch gesprek. Bij Essent is dat geen probleem. U kunt uw vraag, klacht of opmerking ook via sociale media plaatsen. Op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 en op zaterdagen tussen 09.00 en 13.00 beantwoorden de medewerkers van het energiebedrijf uw vragen via Facebook en Twitter. Daarnaast is het mogelijk om het contactformulier op de website in te vullen. Uiteraard kunt u ook correspondentie versturen naar het postadres van Essent. U maakt hiervoor gebruik van het onderstaande adres (hoofdkantoor ’s-Hertogenbosch):
Essent Retail Energie BV
Willemsplein 4
5211 AK ‘s-Hertogenbosch
Uw klantnummer
Om het gesprek met de telefonische klantenservice van Essent zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat u wat informatie bij de hand heeft. Belt u vanwege een vraag over een rekening? Zorgt u er dan voor dat u de medewerker het rekeningnummer kunt verschaffen. Ook het klantnummer is van belang. Dit is een persoonlijk nummer dat bij Essent uit negen of tien cijfers bestaat. U vindt uw klantnummer onder andere terug op uw contract en op uw jaarrekening, maar ook in het betaaloverzicht van uw bank.
Gegevens in uw eigen account inzien
Bent u een particuliere, zakelijke of grootzakelijke klant van Essent? Voor veel informatie kunt u ook inloggen op uw eigen account. Op ‘Mijn Essent’ vindt u behalve uw persoonlijke gegevens ook uw verbruik, facturen en termijnbedrag terug. Wilt u een rekening voldoen, het termijnbedrag aanpassen of uw verhuizing doorgeven? Dit regelt u allemaal makkelijk en snel online. Inloggen doet u met uw w-mailadres en een zelf gekozen wachtwoord. Zodra u klant bent geworden bij Essent, kunt u direct een ‘Mijn Essent’ account aanmaken.
Overstappen van en naar Essent
Wilt u klant worden bij Essent? Het energiebedrijf regelt met zijn Overstapservice een soepele overgang en zegt het contract bij uw huidige leverancier op. U zult niet zonder gas of elektriciteit komen. Binnen een week na het afsluiten van een contract bij Essent krijgt u per e-mail uw nieuwe stroom- en/of gascontract. Tenzij u een slimme meter heeft, geeft u voordat u de overstap maakt de meterstanden door.
Heeft u vragen over een contact bij Essent of wenst u hulp bij het afsluiten ervan? Op werkdagen kunt u tussen 08.00 en 18.00 contact opnemen betreffende dit specifieke thema. Hiervoor maakt u gebruik van het telefoonnummer 073 8501283. Wilt u juist van Essent naar een andere energieleverancier overstappen? U hoeft uw contract bij Essent niet op te zeggen, dit doet uw nieuwe leverancier voor u. Alleen indien u verhuist, dient u dit naar het energiebedrijf te communiceren.
Verhuizingen
Verhuist u, maar blijft u klant bij Essent? Geeft u uw verhuizing dan ongeveer een week van tevoren door via Mijn Essent. U ontvangt dan een meterstandenkaart. Op basis van de door u opgegeven getallen wordt de eindafrekening voor uw oude woning opgemaakt. Vanaf de datum die u in het systeem heeft doorgegeven, wordt er gestart met de levering van gas en stroom op uw naam in uw nieuwe woning. Het termijnbedrag zal veranderen. Tijdens de verhuizing kunt u overigens ook op twee adressen stroom en gas geleverd krijgen.
DubbelGroen
De groene stroom die energieleverancier Essent levert, wordt voor het grootste deel opgewekt door Europese windmolens. Ook windenergie, zonne-energie en biomassa-energie zijn door Essent gebruikte bronnen van Europese bodem. Wilt u het nog groener? Dan kiest u voor DubbelGroen. U ontvangt dan 100% Nederlandse windstroom en 100% groen gas. 10% van dat gas wordt geleverd uit biogas, wat in Nederland nog erg uniek is. Het is het duurzame alternatief voor aardgas. Een DubbelGroen energiecontract kunt u net als de andere contracten online afsluiten via de website van Essent.